Ana Sayfa > Projeler > Retrospektif



Retrospektif - Tuğrul ÇAKAR

Untitled-1.JPG
Untitled-2.JPG
Untitled-3.JPG
Untitled-4.JPG
Untitled-5.JPG

Untitled-6.JPG
Untitled-7.JPG
Untitled-8.JPG
Untitled-9.JPG
Untitled-10.JPG

Untitled-11.JPG
Untitled-12.JPG
Untitled-13.JPG
Untitled-14.JPG
Untitled-15.JPG

Untitled-16.JPG
Untitled-17.JPG
Untitled-18.JPG
Untitled-19.JPG
Untitled-20.JPG

Untitled-21.JPG
Untitled-22.JPG
Untitled-23.JPG
Untitled-24.JPG

Retrospektif

Afsad’ın 7.Fotoğraf Sempozyumu (Belgesel Fotoğraf Buluşması) programı içinde yer alan sergim hakkında bir şeyler yazmadan önce, başta Sn. Mehmet Özer olmak üzere, sempozyum gerçekleşmesinde emeği geçen tüm arkadaşlarıma teşekkür etmek istiyorum. Olmaz gibi görüneni başardılar, kusursuz, özlenen bir ortam yarattılar. Otuz yıl fotoğrafla yaşamış bir insan olarak hepsine saygılarımı sunuyorum.

 

 

 

Belgesel fotoğraf, fotoğrafın değerini hiç yitirmeyen işlevlerinden biri olarak, varlığını sürdürüyor. Aslında ben her fotoğrafın bir belge olduğunu savunanlardanım. O belge, bilinmeyeni başka gözlere ulaştırdığında değer kazansın, ya da çağımız insanının yaklaşımlarını, düş gücünü yansıtsın ne fark eder? Kağıt üzerine taşınıp, tüketilmesi için insanlara ulaştırılmış her görüntünün bir belge değeri taşıdığını savunmak yanlış olmasa gerek. Ancak burada belge ve belgesel kavramlarını birbirine pek yaklaştırmamak gerekir.

 

 

 

Benim bu fotoğraflarımla yaptığım gibi, hayatın içinden taşınan küçük an parçalarının, belgesel bir çalışma olarak sunulması ne kadar doğrudur? Belgesel, ele alınan konunun ön araştırması, bir programa bağlanması, bir manifesto taşıması, mutlaka kalıcı bir metinle desteklenmesi, ortaya bir tavır koyması ve nihayet bir zaman dilimi içinde fotoğraflanması ile gerçekleşir. Adını bile öğrenmeye çalışmadığınız bir çiçeği fotoğraflamakla, yine de bir belge sunmuş olsanız bile, o fotoğrafınız bir belgesel çalışma değeri taşımayacaktır.

 

 

 

İşte benim bu sayfalarda izleyeceğiniz fotoğraflarım da, adını öğrenmediğim çiçeklere benziyor. Öyle olunca da, fotoğraflarımı birbirinden bağımsız izlemeniz, arşivimden alınmış bir seçki olarak değerlendirmeniz daha doğru olacaktır. 

 

Saygılarımla, Tuğrul Çakar

Tuğrul ÇAKAR


1946 yılında Sakarya’da doğdu. Yüksek öğrenimini Ankara İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi’nde tamamladı. Fotoğraf çalışmalarına 1978 yılında başladı. 198l – 1985 yılları arasında Ankara Fotoğraf Sanatçıları Derneği’nde ( AFSAD ) Yönetim Kurulu, Fotoğraf  Dergisi’nde ise Yayın Kurulu ve Danışma Kurulu üyeliği yaptı.

 

 

1980 – 1993 yılları arasında Ankara İngiliz Arkeoloji Enstitüsü’nde fotoğrafçı olarak çalışan Tuğrul Çakar ilk kişisel sergisini l985 yılında Londra’da açtı. Sergi çeşitli üniversitelerin isteği üzerine iki yıl açık kaldı. Ankara ve İstanbul’da tekrarlanan sergi istek üzerine son olarak İzmir’de izlenime sunuldu. Bu dönemde İngiltere’de yayınlanan “ The Photographer ” Dergisi’nde makalesi eşliğinde portfolyosuna yer verildi.

 

 

Çok sayıda saydam gösterisi de düzenleyen Tuğrul Çakar, günümüze kadar olan çalışmalarını 10 kişisel sergi ve karma sergilerle Türkiye’nin pek çok yerinde izlenime sundu.

 

 

Ulusal ve uluslar arası alanda düzenlenen birçok fotoğraf yarışmasında seçici kurul üyeliği yapan ve 1993 yılında Gazi, 1999 yılında Hacettepe Üniversitelerinde fotoğraf dersleri veren Tuğrul Çakar, Uluslar arası  Fotoğraf Federasyonu (FİAP) tarafından “ A FİAP ” ünvanı ile onurlandırılmıştır.

 

 

Çok sayıda fotoğrafı ödüle değer bulunan Tuğrul Çakar, Adana Fotoğraf Amatörleri  (AFAD) ile Fotoğraf Sanatı Derneği  (FOTOGEN) üyesi olup, FOTOGRAF SANATI KURUMU’nun (FSK) da kurucu üyesidir. Ayrıca DASK (Doğa Araştırmaları Sporları ve Kurtarma Derneği) üyesi olan Tuğrul Çakar DOGAY (Doğada Görüntü Avcılığı Yarışması)’nda DASK temsilcisi olarak Seçici Kurul  Üyesidir.

 

 

1990 yılında ‘ SUYA ÇAĞRI ‘, 1992 yılında ‘ FIRAT’I BEKLERKEN ‘ adlı iki fotoğraf albümü yayınlayan Tuğrul Çakar, 1993 yılına kadar yayınlanmış fotoğraf yazılarını ve öykülerini “ EN UZAKTAKİ GRİ ” isimli kitapta topladı. Yazmayı sürdürdüğü öyküleri ise, İMGE yayınevi tarafından, l999 yılında “ AKŞAMÜSTÜ YİNE HÜZÜN ”, Komer Yayınevi tarafından “ İKİ HAYAT ÇEK USTA BİR BUÇUK BOL ACILI NEGATİF” İsimleri ile yayınlandı. Son olarak elle renklendirilmiş fotoğraflarından oluşan albümünü “ CAM EVLERİN KADINLARI” ismi ile yayınladı.

 

 

Fotoğraf ve yazın üzerine yoğunlaştırdığı çalışmalarını Ankara’daki atölyesinde sürdürmekte,  Başkent  Üniversitesinde öğretim elemanı olarak çalışmaktadır.

Proje sahibine iletmek istediğiniz mesajı form aracılığıyla gönderebilirsiniz.

Adınız:[ ! ]
Soyad:[ ! ]
E-Mail:
Konu:
Mesajınız:
Onay Kodu: Captcha
Onay Kodunu Girin:[ ! ]
 



Share



   


COG Sitesi için tıklayın. Tasarım: CANDENİZ Bu işin arkasında kimler var ! Sitenin tüm bölümlerini birlikte gör.