Ana Sayfa > Projeler > Hindistan - Ömer Gücük



Hindistan - Ömer GÜCÜK

Hindistan_OmerGucuk.JPG
Hindistan_OmerGucuk_(1).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(10).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(11).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(12).JPG

Hindistan_OmerGucuk_(13).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(14).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(15).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(16).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(17).JPG

Hindistan_OmerGucuk_(19).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(2).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(20).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(21).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(22).JPG

Hindistan_OmerGucuk_(23).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(24).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(25).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(26).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(27).JPG

Hindistan_OmerGucuk_(28).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(29).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(3).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(30).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(31).JPG

Hindistan_OmerGucuk_(32).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(33).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(34).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(35).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(36).JPG

Hindistan_OmerGucuk_(37).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(38).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(39).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(4).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(41).JPG

Hindistan_OmerGucuk_(42).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(43).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(44).jpg
Hindistan_OmerGucuk_(45).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(46).JPG

Hindistan_OmerGucuk_(47).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(48).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(49).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(5).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(50).JPG

Hindistan_OmerGucuk_(51).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(52).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(53).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(54).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(55).JPG

Hindistan_OmerGucuk_(56).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(57).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(58).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(59).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(6).JPG

Hindistan_OmerGucuk_(60).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(61).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(62).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(63).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(65).JPG

Hindistan_OmerGucuk_(66).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(67).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(68).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(69).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(7).JPG

Hindistan_OmerGucuk_(70).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(71).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(72).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(73).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(74).JPG

Hindistan_OmerGucuk_(75).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(76).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(77).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(78).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(79).JPG

Hindistan_OmerGucuk_(8).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(80).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(81).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(82).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(83).JPG

Hindistan_OmerGucuk_(84).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(85).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(86).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(87).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(88).JPG

Hindistan_OmerGucuk_(89).JPG
Hindistan_OmerGucuk_(9).JPG

Hindistan

 

Hindistan’ı birkaç satırla ve fotoğrafla anlatmak mümkün değil. Yeni Delhi, Agra ve Bangalore’a yaptığım yaklaşık bir hafta süren kısa geziden birkaç kare ise bu güzel ve ilginç ülke hakkında ancak çok az fikir verebilir. Görüntü cenneti olan bu ülkede uzun bir tatil yapmak ve türlü ayrıntıları yakalamak her tip fotoğrafçı için en güzel ödül olurdu sanırım.

 

Uzay teknolojisini yakalamış bu ülkede günlük yaşam birçok yerde bu gelişmişliğin tam tersi bir görüntü sunuyor. Sokaklarda fakirliğin en aşırı görüntülerinin örneklerini görmek imkan dahilinde. İnsanlarla hayvanlar iç içe yaşıyorlar. Yollarda her an inek, dana, deve, maymun, fil ve diğer bazı hayvanları görmek için kendinizi fazla zorlamanıza gerek yok. Işıklarda durduğunuzda aracınıza birden bazı insanların yanaştığını görebilirsiniz. Kobra yılanının bulunduğu sepeti yere koyup eline kavalı alıp sepetten çıkarmaya çalışan insanlar sizlerin dikkatini çekmek için ellerinden geleni yapıp göz teması sağladıktan sonra camınızı tıklayıp para istiyorlar. Kısa kırmızı ışık zamanı diliminde akrobatlık yapan ufacık çocuklar dikkatinizi çekmek için tüm maharetlerini sergiliyorlar. Burada hüner şıovlarını yapanlarla gözgöze gelmemek ve mümkün olduğu takdirde o yöne bakmamak. Ama bizim gibi bu tip görüntülere alışık olmayan insanlar için bunu başarmak imkansız gibi. Nitekim ben de ilk aşamadan itibaren bu konuda pek direnmeyip, sağıma soluma özenle bakıp fotoğraf çekip birkaç dolar vermek zorunda kaldım.

 

Yeni Delhi’de sokaklarda araç trafiğini yaşamak ayrı bir deneyim. İnsan, hayvan, motosiklet, üç tekerlekli motosiklet, kamyonet ve kamyonların her biri ayrı bir çağdan geliyormuş izlenimi veriyor. İnsanların, hayvanların ve araçların bu kadar birbirine girdiği yollarda araba kullanmayı aklımdan dahi geçirmedim. Başta kamyonlar olmak üzere neredeyse her aracın arkasında “Horn Please” (Kornalayın lütfen) yazısı vardı. Bu yazının anlamını bir kamyonun arkasına takıldığınızda en açık biçimde anlıyorsunuz. Kornalamak vites değiştirmek ile eş anlamlı. Önünüze çıkan her şeyi korna ile adeta dürtüyorsunuz! Bu nedenle, iki, üç, dört tekerlekli olmak üzere, trafikteki tüm araçlar kornalama işlemini büyük bir özenle yapıyor. Yeni Delhi’nin merkezinde bulunan otelimde gece gündüz korna seslerinin eşliğinde yaşamaya alışmak bir süre aldıysa da, sonunda bu garip düzene de uyum sağladım.

 

Ülkede dolmuş sistemi de bulunuyor. Üç tekerlekli motosikletlerin her biri aslında 2 ya da 3 kişilik olarak öngörülmüş. Bunlar dolmuş usulü kullanılıyor ve her birine 8-10 kişinin bindiğine şahit oldum. Toplu taşım araçlarının ne kadar insan taşıdıklarını ise sayma zahmetine hiç girmedim!

 

Yeni Delhi ve Agra’da gördüğüm tüm tarihi mekanlar ayrı bir güzelliğe sahipti. Özellikle Orta Asya’dan gelen istilalar sonrasında yapılan eserler gerçekten görülmeye değerdi. Bunların tamamına yakını eski Türk mimarlarının katkılarını taşıyorlardı. Agra’da bulunan Taj Mahal’in kusursuz beyazlığı muhteşemdi. Sabahın erken saatlerinde gizemli bir büyüsü var. Fotoğrafçılar için her açıdan eşi bulunmaz bir mimari. Kubbesinin Türk mimarlar tarafından yapıldığını öğrendim.

 

Hindistan’ın bir diğer yüzü de birbirinden güzel mimari özelliğe sahip tapınakları. Her biri keşfedilmeyi bekleyen birer cevher gibiler. Bu tapınakların özellikle ön yüzleri üzerlerinde uzun süre çalışılmış birer sanat eseri görünümünde. Kesinlikle ayrı bir fotoğraf çalışması yapılması gereken mekanlar.

 

Bangalore’da Hindistan’ın bir başka yüzünü de görme imkanım oldu. Şehrin biraz dışında tamamen Batı tarzı yepyeni binaların bulunduğu bir mahallede yerleşik uzay araştırmaları laboratuarını ziyaret ettiğimde ilk dikkatimi çeken husus mekanın sadeliği idi. Bu laboratuara bakınca insan bu ülkenin uzaya uydu fırlattığını ve 2011 yılında aya insanlı araç göndermeyi planladığına inanamıyor.

 

Beni bekleyen bir diğer sürpriz de başka bir mekanda bulunan ve içinde oldukça eski teknoloji görüntüsü veren bir bilgisayar merkeziydi. Burada Londra, New York gibi dünyanın en büyük şehirlerinin su şebekeleri, telefon ve metro sistemlerinin yönetildiğini duyduğumda buna inanmakta güçlük çektim.

 

Sefaletle modernliğin en uç örneklerini az olsa biraz gözlemlediğim dünyanın en kalabalık ülkelerinden olan bu ülkeye en kısa sürede dönebilmeyi isterdim.   

 

 

 

Ömer GÜCÜK
1963, Ankara doğumlu olan Gücük, Ankara Tevfik Fikret Lisesi ve Hacettepe Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü mezunudur.


Fotoğrafçılık hobisine 1980’lerde Pentax MX SLR kamerayla başladı. Fotoğrafçılığın temellerini ve ayrıntılarını ilk aşamada normal film, daha sonra da sonra slayt filmle çekim olmak üzere bu kamera ile yaptığı deneme çekimleriyle öğrendi.


Fotoğrafçılık hobisini Nikon kameraları ile sürdürdü. Dijital fotoğraf makine ile ilk deneyimini Nikon D70 ile gerçekleştirdi. Nikon D200 kamera ile yaptığı çekimlerden oluşan bir dizi fotoğrafıyla New York’ta Türk evinde 6 gazetecinin fotoğraflarıyla ile birlikte düzenlenen karma bir sergiye katıldı.


Halen Dışişleri Bakanlığı Protokol Dairesi'nde Daire Başkanı olarak görev yapmaktadır.

         

Proje sahibine iletmek istediğiniz mesajı form aracılığıyla gönderebilirsiniz.

Adınız:[ ! ]
Soyad:[ ! ]
E-Mail:
Konu:
Mesajınız:
Onay Kodu: Captcha
Onay Kodunu Girin:[ ! ]
 



Share



   


COG Sitesi için tıklayın. Tasarım: CANDENİZ Bu işin arkasında kimler var ! Sitenin tüm bölümlerini birlikte gör.